Quod in ecclesia, postea, fondata Divino Salvatori, cantus sacro esset in usu fuit et honore ab initio, aperte Paulus indicat, scribens ita ad Ephesios: replebimini spiritui sancti in psalmis et hymnis et canticis spiritualis recitandi "(Eph 5,18 s cf. Col 3.16); et quod hoc consuetudo canendi psalmos esset in vi etiam in ecclesiis Christianis haec indicat: Cum convenitis aliqui ex vobis canunt psalmum ( I Cor 14:26). Quod idem accidere post annos Apostolicum testatur Plinius qui scribet, quod qui se fidei exuerant affermaverumt quod hac esse sostantiam culpae cuius accusati erunt, solere convenire in uno die ante lucem diem et canere hymnum Christo tanquam Deo. (IV) Haec verba proconsuli Romani Bithyniae aperte ostendunt quod etiam in tempore persecutionis vox cantus ecclesiae tacebat omnino; ait Tertullianus confirmat cum narraret quod in ecclesiis Christianorum Scriptura leguntur, psalmi canuntur, catechesis habetur. ------ IN CORRECTIONE ------ Ecclesiae reddita libertate et pace Ecclesiae scriptoribus multa Patrum testimonia, quae confirmata est in Psalmis et hymnis liturgicis usum cotidianum. Quidem paulatim quoque novas excoluerunt nova et commenticia cantus et musicae disciplinae altius perficitur, praesertim Romanae. Decessor noster f.m. Sancti Gregorii, traditionem diligenter collectis proditum legibus propriis Constitutionibus ordinantur dedi sapienter curent canendum puritate et integritate. Roma cantaret Romano modo aliis partibus Occidentis sensim diffundere et novis formis et modis non solum ditatus est, sed etiam sancto cantico novo genere uti coeperunt, quorum hymnus, vulgariter nunc. In symphoniae cantu, qui revixit sancti Gregorius coepit ad dici Gregorian , ex octavo et nono centuries in fere omnes partes christianae Europa acquiritur novum splendor, ad consequitur musicum instrumentum dicitur corpus (PIUS PP. XII Musicæ sacrae disciplina)

Che nella chiesa, poi, fondata dal divin Salvatore, il canto sacro fosse fin da principio in uso e onore viene chiaramente indicato da san Paolo apostolo, quando agli efesini così scrive: Siate ripieni di Spirito Santo recitando tra voi salmi e inni e canti spirituali (Ef 5,18s; cf. Col 3,16); e che quest uso di cantare salmi fosse in vigore anche nelle adunanze dei cristiani egli indica con queste parole: Quando vi adunate alcuni tra voi cantano il salmo (1Cor 14,26). Che lo stesso avvenisse dopo l età apostolica è attestato da Plinio, il quale scrive che coloro che avevano rinnegato la fede avevano affermato che questa era la sostanza della colpa di cui erano accusati, essere soliti adunarsi in un dato giorno prima dell apparire della luce e cantare un inno a Cristo come a Dio. Queste parole del proconsole romano di Bitinia mostrano chiaramente che neppure al tempo della persecuzione taceva del tutto la voce del canto della chiesa; ciò conferma Tertulliano quando narra che nelle adunanze dei cristiani si leggono le Scritture, si cantano salmi, si tiene la catechesi. Restituita alla chiesa la libertà e la pace, si hanno molte testimonianze dei padri e degli scrittori ecclesiastici, le quali confermano essere i salmi e gli inni del culto liturgico di uso pressoché quotidiano. Anzi a poco a poco si sono create anche nuove forme ed escogitati nuovi generi di canti, sempre più perfezionati dalle scuole di musica, specialmente a Roma. Il nostro predecessore di f.m. san Gregorio Magno, secondo la tradizione, radunò con cura quanto era stato tramandato e vi diede un saggio ordinamento, provvedendo con opportune leggi e norme ad assicurare la purezza e l integrità del canto sacro. Dall alma città la modulazione romana del canto a poco a poco s introdusse in altre regioni dell occidente, e non solo vi si arricchì di nuove forme e melodie, ma si incominciò anche a usare una nuova specie di canto sacro, l inno religioso, talora in lingua volgare. Lo stesso canto corale, che dal suo restauratore san Gregorio cominciò a chiamarsi gregoriano, a partire dai secoli VIII e IX in quasi tutte le regioni dell Europa cristiana acquistò nuovo splendore, con l accompagnamento dello strumento musicale chiamato organo (PIO PP. XII, MUSICAE SACRAE DISCIPLINA)

That in the church, then, founded by the Divine Savior, sacred chant was in use from the beginning and honor is clearly indicated by St. Paul when he writes to the Ephesians: Be filled with the Holy Spirit among you reciting psalms and hymns and songs spiritual (Eph 5.18 s, cf. Col 3.16), and that this custom of singing hymns was in force in the assemblies of Christians, he indicates with these words: When you come together with you singing the psalm ( 1 Cor 14:26). That the same thing after the age Apostolic is attested by Pliny, who writes that those who had renounced the Faith said that this was the greatest fault of which they were accused, accustomed to gather in a given day before dawn and sing a hymn to Christ as God . (4) These words of the Roman proconsul in Bithynia show very clearly that even in times of persecution was not completely silenced the voice of church singing; Tertullian confirms this when he says that in the assemblies of Christians the Scriptures are read, the psalms are sung, sermons are preached. (5) restored to the Church the freedom and peace, we have many testimonies of the Fathers and ecclesiastical writers, which confirmed to be the psalms and hymns of liturgical worship were in almost daily use. Indeed, little by little we have also developed new forms and invented new kinds of songs, and more highly perfected by music schools, especially in Rome. Our predecessor f.m. St. Gregory the Great, tradition, carefully collected what had been handed down and gave you a wisely arranged with appropriate laws and regulations to ensure the purity and integrity of sacred chant. From Rome, the Roman mode of singing gradually spread to other parts of the West, and not only was it enriched with new forms and modes, but also began using a new kind of sacred song, the hymn, sometimes in the vernacular. The choral chant, the man who revived St. Gregory began to be called Gregorian, from the eighth and ninth centuries in almost all parts of Christian Europe acquired new splendor, to the accompaniment of a musical instrument called organ (PIO PP. XII DISCIPLINE OF SACRED MUSIC)