Nihil igitur mirum, quod cantum sacrum et artem musicalem esse usati, ut probatur documentis multis et veteribus et novis, pro ornamentum et decorum cerimoniarum religiosarum semper et ubique etiam apud populos gentiles; et quod praecipue cultum Dei veri et summi utitur artem istam ab antiqua aetate. Populus Dei intactus profugit ex mari Rubri per miraculum virtute divina, canuit Deo cantum victoriae; et Maria, soror Moysi ducis, dotata spiritui prophetici, canuit in sonis tympanis cum comitatuo cantui vocis populi (cf. Ex 15:1-20). Postea, dum arca Dei conducebatur de domo Abinadab ad civitatem David, rex ipse et omnis Israël saltabant coram Domino in organis lignis, in citharis et psalteriis et tympanis et cymbalis et crotalistria (VI II Samuelis , V). Idem rex David fissavit regolas musicae utendi in culto sacro et canto (cf. 1Cron 23,5, 25,2 ad XXXI); regulae restitutae post reditum populi ab exilio et fideliter consevatae usque ad adventum Divini Redemptoris (PIUS PP. XII Musicæ sacrae disciplina)

Nessuna meraviglia, dunque, che il sacro canto e l arte musicale siano stati usati, come consta da molti documenti antichi e recenti, anche per ornamento e decoro delle cerimonie religiose sempre e dovunque, anche presso i popoli pagani; e che il culto soprattutto del vero e sommo Dio si sia avvalso fin dall antichità, di quest arte. Il popolo di Dio, scampato incolume dal Mar Rosso per miracolo della divina potenza, cantò a Dio un canto di vittoria; e Maria, sorella del condottiero Mosè dotata di spirito profetico, cantò al suono dei timpani accompagnata dal canto del popolo (cf. Es 15,1-20). In seguito, mentre si conduceva l arca di Dio dalla casa di Abinadab alla città di Davide, il re stesso e tutto Israele danzavano davanti a Dio con strumenti di legno lavorato, cetre, lire, timpani, sistri e cembali (2Sam 6,5). Lo stesso re Davide fissò le regole della musica da usarsi nel culto sacro e del canto (cf. 1Cron 23,5; 25,2-31); regole che furono ristabilite dopo il ritorno del popolo dall esilio e conservate fedelmente fino alla venuta del divin Redentore (PIO PP. XII, MUSICAE SACRAE DISCIPLINA)

No wonder, then, that the sacred song and the art of music have been used, as proved by many documents, old and new, even to ornament and decorate religious ceremonies always and everywhere, even among the pagan peoples, and especially for the cult of the true and supreme God has benefited since from the earliest times. The people of God, escaped unscathed from the Red Sea by a miracle of divine power, to God sang a song of victory, and Mary, sister of Moses, their leader, endowed with prophetic spirit, sang to the sound of drums accompanied by the singing of the people (cf. Ex 15:1-20). Later, while the ark of God was taken from the house of Abinadab to the city of David, the king himself, and all Israel played before God with instruments made of wood, on harps, lyres, tambourines, castanets and cymbals (2 Samuel 6 , 5). The same King David established the order of sacred music used in worship and song (cf. 1Cron 23.5, 25.2 to 31); rule was restored after the return from exile of the people and faithfully conserved until the coming of the Divine Redeemer Redemptoris (PIO PP. XII DISCIPLINE OF SACRED MUSIC)